Malokarpatska Vinna Cesta (MVC)

W tym roku kolejnym regionem winiarskim na który przyszedł czas zwiedzania na dwóch kółkach był region zwany Malokarpatska Vinna Cesta (czyli Małokarpacka Droga Winna).

To był mój pierwszy wyjazd rowerowy na Słowację na rowery. Dotychczas ten kraj znany wyłącznie ze sportów zimowych i pieszych wędrówek górskich.

Pierwotnie planowałam wyjazd do Toskanii ale coś zbyt mało czasu na ogarnięcie logistyczne tego tematu (pakowanie roweru do samolotu, pozostawienie gdzieś tam na miejscu rzeczy do zapakowania roweru na drogę powrotną, zaplanowanie odpowiedni noclegów na trasie no i spakowanie się na tydzień w sakwy) oraz same koszty też spore bo region do tanich nie należy. Zatem wybór padł na winny region w Karpatach Małych.

Myślałam, że rowerowo Słowacja będzie podobna do Czech skoro to kiedyś jeden kraj był. A same Czechy rowerowo bardzo mi się podobały.

Niestety kraj nieco mnie rozczarował. Niezbyt przyjazny rowerzystom tzn. mało ścieżek rowerowych, kiepsko oznaczone i kiepskie jakościowo, kierowcy aut trąbiący na rowerzystów i mijający nas ze sporą prędkością. Samych winnic też niezbyt dużo aczkolwiek kilka małych klimatycznych z gościnnymi gospodarzami zdarzyło się na naszej drodze.

Jak zwykle na planowanych przeze mnie wyjazdach jeden dzień to odpoczynek i zwiedzanie większego miasta, stolicy regionu czy państwa. W tym przypadku była to Bratysława, która jak to wyczytałam zawsze była traktowana jak gorsza siostra Pragi. No i rzeczywiście taką jest. Pragą byłam zachwycona. Bratysława nie powala, owszem stare miasto ładne ale… jakoś tak jeszcze zbyt komunistycznie to miasto dla mnie wygląda.

 

Galeria | Ten wpis został opublikowany w kategorii Podróże, Rower. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

